Telekomy stracą na rzecz VoIP

6 marca 2007, 10:43

Firma badawcza Analysys twierdzi, że w ciągu najbliższych pięciu lat działające na amerykańskim rynku tradycyjne firmy telekomunikacyjne mogą stracić nawet 5% rynku na rzecz innowacyjnych technologii, takich jak VoIP. Jej zdaniem obroty serwisów podobnych do Skype’a osiągną w 2011 roku wartość 18,2 miliarda dolarów.



FCC: VoIP to też telefonia

5 marca 2007, 10:43

Amerykańska Federalna Komisja Komunikacji (FCC) uznała, że operatorzy telefonii internetowej (VoIP) powinni mieć takie same prawa jak inne telekomy. Tym samym firmy dostarczające telefonię internetową mają prawo do korzystania z sieci innych przedsiębiorstw telekomunikacyjnych.


Kolejna dziura w Google Desktop

25 lutego 2007, 16:42

Po raz drugi w ciągu ostatniego tygodnia okazuje się, że Google Desktop jest dziurawy. Tym razem specjaliści znaleźli lukę, która powoduje, iż program jest podatny na pewien mało znany rodzaj ataku zwany anti-DNS pinning.


Plansza i kamienie do GOlicencja GNU-FDL

Komputery poradzą sobie z GO?

22 lutego 2007, 12:45

Nie od dzisiaj wiadomo, że współczesne komputery potrafią wygrać partię szachów z najbardziej utytułowanymi arcymistrzami. Natomiast inna gra – GO – jest wciąż zbyt trudna dla maszyn.


ECS dla czterordzeniowych Inteli

21 lutego 2007, 13:07

Elitegroup Computer System (ECS) rozpoczęło sprzedaż płyty głównej przeznaczonej dla czterordzeniowych procesorów Intela z rodziny Core 2. Urządzenie NF650iSLIT-A LGA775 ATX korzysta z chipsetu nForce 650i SLI.


Google połatany

21 lutego 2007, 10:38

Google załatało groźną dziurę w Google Desktop. Luka została odkryta w ubiegłym roku przez analityków firmy Watchfire Corp.


Killer K1© Bigfoot Networks

Tańsza wersja sieciowego Killera

15 lutego 2007, 15:42

Firma Bigfoot Networks, twórca karty KillerNIC, postanowiła stworzyć jej tańszą wersję. Killer K1 to, podobnie jak jej poprzedniczka, karta sieciowa stworzona z myślą o graczach.


Unreal Tournament

Gry wideo korzystne dla wzroku

7 lutego 2007, 11:26

Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Rochester dowodzą, że gry FPS, czyli popularne "strzelaniny” w rodzaju Unreal Tournament, pozytywnie wpływają na przetwarzanie przez mózg sygnałów wizualnych.


Wirtualna ambasada

31 stycznia 2007, 11:20

Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.


Kochanie, przecież jestem u Wojtka

29 stycznia 2007, 14:47

W jaki sposób kobiety kojarzą "ten ton" z określonymi rzeczami i dlaczego będąc w klubie go-go trudno im wmówić, że gra się właśnie z kumplami w brydża? Nie wspominając o tym, że wszyscy (bez względu na płeć) potrafimy rozpoznać swojego partnera po głosie, nie widząc go.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy